“Timing is ideaal”
Net als de voorgaande edities is het Koninklijke familiebedrijf De Monnik Dranken weer van de partij op de DrankenbeurZ 2022. De vorige twee edities waren uitstekend georganiseerd, in uitdagende omstandigheden vanwege Covid. De verwachtingen zijn voor dit jaar dan ook hoog gespannen, ook wat betreft het aantal bezoekers. Commercieel manager Patrick van Egmond geeft aan: “De Monnik Dranken is van mening dat het slijterskanaal een hoogwaardige vakbeurs verdient, en dat de Drankenbeurz een uitstekende plek is om relaties te ontmoeten en kennis te laten maken met de kwaliteit van onze eigen importwijnen en gedistilleerd. Ook de timing is ideaal. In september wordt de blik al gericht op de belangrijke eindejaarsperiode. De slijter kan op onze stand ook een uitgebreid assortiment geschenkverpakkingen vinden.” De belangrijkste doelen voor De Monnik Dranken op de Drankenbeurz zijn de contacten met de klant. “Tijdens de beurs spreek je in twee dagen meer klanten dan je in weken kan bezoeken. Dat maakt het zeer efficiënt. Ook leert de ervaring dat de slijter graag gebruik maakt van de aantrekkelijke beursacties, nadat men de wijnen of gedistilleerde dranken eerst heeft kunnen proeven. En daardoor ook op de winkelvloer weer makkelijker kan verkopen.”