“Slijters komen om nieuwe dingen te ontdekken”
Hansen Dranken heeft de afgelopen editie van de DrankenbeurZ weer ervaren als een prima beurs. “Het is goed om veel klanten te spreken in een relatief korte tijd. Het strakke bezoekersbeleid (de beurs is alleen voor slijters en wijnhandelaren, red.) is een bewuste keuze, waardoor je kwalitatieve gesprekken kan voeren. Helaas miste er soms een beetje ‘reuring’. Er zijn nu eenmaal maar zeshonderd vrije slijters, dus heel veel meer kan het niet worden”, zegt Arnoud Barendsen.
Over de aankomende beurs hebben ze bij Hansen al nagedacht. “We zullen de bezoekers nieuw opgenomen producten laten proeven en laten zien, maar ook weer onze eigen import/eigen producten voor het voetlicht brengen. Het wijngedeelte op onze stand wordt uitgebreid, waardoor dit sfeerbepalend gaat worden”, belooft Barendsen. De groothandel is blij dat de vakbeurs een paar jaar geleden nieuw leven is ingeblazen. “Het is dé vakbeurs voor slijtend Nederland. Voorheen gingen de slijters hier naartoe om actiematig in te kopen voor het einde van het jaar; nu is het vaak om nieuwe dingen te ontdekken. Dat hebben we te danken aan de aanwezigheid van de vele gerenommeerde, maar ook alle nieuwe merken.”
Om haar vaste klanten te enthousiasmeren voor de beurs hanteert Hansen verschillende technieken, variërend van persoonlijke uitnodigingen tot berichten op sociale media. Met alle inspanningen van Hansen en andere standhouders groeit het evenement uit tot het hoogtepunt van het jaar in de slijtersbranche. Het duurt nog even, maar toch heeft Barendsen er alweer zin in. “We kijken ernaar uit om al onze relaties te ontvangen in een ongedwongen sfeer. En we hopen dat we ieder jaar weer meer bezoekers op onze stand mogen verwelkomen.”
*dit artikel is ook verschenen in Drinks Slijtersvakblad, editie 1. Wilt u als standhouder in aanmerking komen voor een volgend nummer? Neem dan contact op met het Slijtersvakblad, tel. 0226-318500