“Bezoekers nieuwsgierig maken begint nu al”

In twee dagen spreek je als leverancier een groot aantal slijters en kun je hen ook nog eens direct je dranken laten proeven. Bovendien kunnen klanten meteen bestellen wat ze interessant vinden. Patrick van Egmond van De Monnik Dranken noemt dat uitermate effectief. En dus schreef ook dit bedrijf zich weer in voor de DrankenbeurZ in Gorinchem.
De vorige editie heeft de Oldenzaalse groothandel opnieuw als erg positief ervaren en dat lag niet alleen aan de gezellige sfeer onder de beursbezoekers en de collega’s. “De slijters die ons op de beurs bezochten waren zeer geïnteresseerd in onze wijnen en gedistilleerde dranken en de mooie verhalen daarachter. Dit keer willen we de bezoekers verrassen met een mooie mix van nieuwe en bekende wijnen en distillaten en daarnaast een uitgebreide selectie geschenkverpakkingen waarmee de slijter het najaar in kan!”
Het verrassingselement van de diverse standhouders is een van de ingrediënten waar de slijter en wijnhandelaar op afkomt, meent Van Egmond. En een goede exposant weet natuurlijk ook nieuwe klanten naar zijn stand te trekken. Dat doen de medewerkers van De Monnik door enthousiasme uit te stralen, maar ook het ontwerp en de inrichting van de stand zijn heel belangrijk in dit verhaal. Zo maak je de bezoekers nieuwsgierig en dat proces begint natuurlijk al in de weken en maanden daarvoor. “Onze accountmanagers kondigen onze deelname aan tijdens bezoeken aan de slijter en we plaatsen het op onze sociale media kanalen.” En, beste slijter, mocht u dit t.z.t. tegenkomen op Facebook en Instagram: delen = lief.

*dit artikel is ook verschenen in Drinks Slijtersvakblad, editie 2. Wilt u als standhouder in aanmerking komen voor een volgend nummer? Neem dan contact op met het Slijtersvakblad, tel. 0226-318500.